Reklamer med Facebook Ads

Annonsering på Facebook og Instagram

Facebook og Instagram er to av de mest populære sosiale mediaplattformene i verden, med milliarder av aktive brukere hver måned. Disse plattformene tilbyr en rekke annonseringsalternativer som kan hjelpe deg med å tiltrekke oppmerksomhet fra potensielle kunder på en mer effektiv måte.

Hvorfor bruke det?

Sosiale medier har endret måten vi handler på, med stadig flere forbrukere som velger å handle direkte fra plattformene. Det er viktig å utnytte disse plattformene ettersom at de har omfattende data og innsikt om brukeradferd og interesser, noe som gjør det mulig å lage målrettede annonser. Annonsene kan tilpasses til svært spesifikke grupper av mennesker basert på ulike faktorer som alder, kjønn, geografisk beliggenhet, interesser og mer. Ved å bruke Meta's informasjon og analyseverktøy kan man sikre at annonsene oppnår ønsket effektivitet.

Annonser som benytter seg av bilder, videoer og interaktive elementer har en tendens til å være mer engasjerende enn tradisjonelle annonser. Dette skyldes at slike annonser har evnen til å fange interessen til kundene og få dem til å stoppe og ta en nærmere titt på annonsen.

Ulike typer annonser

Bilde

Dette er en av de enkleste og mest effektive måtene å annonsere på. Uansett hvilke forretningsmål du har, er bildeannonser på Facebook og Instagram utmerkede verktøy for å skape mer oppmerksomhet rundt din bedrift og det dere tilbyr.

En bildeannonse gir deg et enkelt og rent format hvor du kan bruke inspirerende bilder og engasjerende tekst for å fange oppmerksomheten til publikum. Du kan vise frem produkter, tjenester eller merker ved hjelp av bilder og illustrasjoner av høy kvalitet.

Bildeannonse fra facebook
Videoeannonse fra facebook

Video

Ved å utnytte videoannonsering kan du fremme dine produkter, tjenester eller merkevare på en innovativ måte. Du vil også få muligheten til å formidle følelser og demonstrere produktets fordeler og brukstilfeller i praksis. Videoens lengde kan tilpasses etter eget ønske, og det finnes en rekke kreative måter å formidle innholdet på.

Stories

Stories er en tilpassbar opplevelse som lar deg engasjere ditt publikum til å gå mer i dybden med innholdet ditt. Du kan nå folk på en personlig måte ved å appellere til deres lidenskaper, og inspirere dem til å handle direkte på mobilen.

Meta har gjennomført en undersøkelse for å finne ut hva folk gjorde etter å ha sett en annonse i en "story". Resultatene viste at 58% besøkte merkets nettside for å få mer informasjon, halvparten besøkte nettsteder for å kjøpe produktet eller tjenesten, og 31% oppsøkte en fysisk butikk.

Instagram story
Karusellannonse fra facebook

Karusell

Karusellformatet på Instagram og Facebook annonsering lar deg inkludere opptil ti bilder eller videoer i en enkelt annonse, og hvert bilde eller video kan ha sin egen lenke. Du vil da kunne vise annonser til kunder som er interessert i produktet eller tjenesten din på en lekfull og kreativ måte.

Samling

Ved å benytte samlingsformat kan du skape en visuelt engasjerende opplevelse, som vil gjøre det enklere for brukere å oppdage, utforske og kjøpe produkter eller tjenester på mobilenheter.

En samlingsannonse består av et forsidebilde eller en video etterfulgt av tre produktbilder. Når noen klikker på en samlingsannonse, åpner det seg en hurtigopplevelse - en fullskjerm landingsside som gir besøkende en sømløs og positiv opplevelse.

Samlingsannonse fra facebook

Usikker på hvilke type annonser som passer best for din bedrift?

Kontakt oss og la oss hjelpe deg.

KOSTNAD

Hva koster Facebook og Instagram Ads?

Kostnaden for å annonsere på Facebook og Instagram avhenger av flere faktorer, inkludert målgruppen du retter deg mot, annonseformatet du velger og budsjettet ditt. Du kan velge å betale per klikk (CPC), per visning (CPM) eller per handling (CPA) avhengig av dine mål for kampanjen.

KONTAKT

Klar for å komme i gang?

Vi vil gjerne høre fra deg! Enten du har spørsmål, ideer eller bare ønsker å slå av en prat om markedsføring, er vi her for å hjelpe deg. Vi forstår at hvert prosjekt og hver bedrift er unik, og derfor tilbyr vi en personlig tilnærming for å møte dine spesifikke behov.

Send oss en melding gjennom kontaktskjemaet eller til kontakt@konsummedia.no

KONSUM MEDIA

Konsum Media er hjelper din bedrift å nå ut til din målgruppe gjennom en kreativ og metodisk tilnærming til digital markedsføring.

Adresse

Majorstuveien 28

0367 Oslo

Norge

Finn oss